BİR CÜMLENİN PEŞİNDE

BİR CÜMLENİN PEŞİNDE

06.12.2024 63

 

YAHYAÇAVUŞ ORTAOKULU DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

“BİR CÜMLENİN PEŞİNDE” KONULU HİKAYE YAZMA YARIŞMASI

 

İlgi: Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün 03.11.2023 tarihli ve E-84037561-821.05 88806296 sayılı ‘’Dilimizin Zenginlikleri’’ Projesi

 

Konusu: Katılımcılar giriş cümlesi verilen bir  hikaye yazacaklardır.

Giriş cümlesi: Okul Müdürü sınıfa girip “Ankara’ya yapmayı planladığımız geziye kimler katılmak isterse cuma gününe kadar ismini yazdırsın.” dedi.

Gerekçe: Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Dilimizin Zenginlikleri Projesi.

Türü: Hikaye yazma

Kapsam: Yahyaçavuş Ortaokulu öğrencileri

Amacı: Söz varlığını zenginleştirme çalıştırmaları ve öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıma, dili iyi kullanma ve düşünme dünyasını geliştirme, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini geliştirme 

Hedef Kitlesi: Yahyaçavuş Ortaokulu 5,6,7, ve 8.sınıf öğrencileri

 

 

 YARIŞMA TAKVİMİ

 

 

BAŞLAMA

 

BİTİŞ

 

Yarışma şartnamesinin hazırlanması

 

05.12.2024

06.12.2024

Yarışmanın duyurulması

09.12.2024

09.12.2024

 

Yarışma ortamının hazırlanması

 

09.12.2024

13.12.2024

Yarışmanın gerçekleştirilmesi

 

09.12.2024

13.12.2024

Yarışma sonuçlarının açıklanması

 

13.12.2024

13.12.2024

 

YARIŞMA ŞARTNAMESİ

  1. Her öğrenci bir(1) eser ile katılabilecektir.
  2. Eserlerin öğrenci tarafından yazılması, özgün olması gerekmektedir. Herhangi bir yerden alıntı yapılan eser değerlendirmeye alınmayacaktır.
  3. Eserlerin hikaye özelliklerini taşıyor olması gerekmektedir.
  4. Eserler A 4 kağıdına el yazısı veya Times Roman yazı karakteri 12 punto ve 1,5 satır aralığı ile yazılacak.
  5. Hikaye  içeriğinin yarışmada belirtilen “Bir Cümlenin Peşinde “ konu  özelliğini  taşımasına  ve  hikayenin yukarıda verilen giriş cümlesinden devam etmesine  dikkat edilecek.
  6. Eserler yazıldıktan sonra Türkçe öğretmenlerine teslim edilecek.
  7. Hikaye en az bir en çok üç sayfadan oluşmalıdır.

 

 

 DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA: 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

PUAN DEĞERİ

Hikayede yaratıcılık  ve  özgünlük

25

Yazım ve noktalama

15

Türkçenin dil ve anlatım özelliklerine uygunluk

20

Hikayeye uygun başlık belirleme

15

Hikaye  planına uygunluk ve verilen giriş cümlesi arasındaki bağ

25